dimarts, 4 de desembre del 2012

BUNDT CAKE DE XOCOLATA


Aquest cap de setmana em van regalar un motlle de bundt cake. És molt simple, tot rodó, sense formes extravagants, però em va encantar. De seguida vaig posar-me a buscar receptes per fer-lo servir i vaig trobar la del bundt de xocolata de la venerada Martha Stewart, però amb el tema de les mides (amb tasses...etc) vaig tenir por d'espifiar-la. Així que em vaig decidir per una recepta adaptada, molt i molt similar, que vaig trobar a la web Petit Chef, que portava mides en grams. És una mica entretingut de preparar, però ha quedat molt bonic i molt bo. Us adverteixo que les mides que us dono són per un motlle de bundt petit. Si el vostre és dels fondos i grossos, haureu de doblar les mides.

Ingredients
180grams de farina tamitzada
115 grams de mantega a temperatura ambient
190 grams de sucre
2 ous
1 cullerada de bicarbonat
120 ml de llet sencera i un raig de llimona exprimida (deixar reposar 10 minuts abans de fer servir aquesta barreja).
80 ml d'aigua
30 grams de cacau en pols
un pessic de sal
2 culleradetes d'essència de vainilla

Preparació
La recepta que he seguit ho explicava per punts, i m'ha anat molt bé, així que seguiré el mateix sistema.
1. Tamitzar la farina, afegir el bicarbonat i la sal i guardar.
2. Calentar l'aigua i diluir-hi el cacau barrejant molt bé. Afegir també l'essència de vainilla i també guardar.
3. Precalentar el forn a 180ºC amb la funció rebosteria (dalt i baix i ventilador)
4. Untar el motlle amb mantega.
5. Posar en el batedor elèctric (jo he fet servir la meva estimada i indispensable KitchenAid) la mantega i el sucre i batre a velocitat alta uns 3 minuts (amb la pala, no el globus). Després afegir els ous un a un i batre, més a poc a poc fins que quedin ben integrats.
6. Sense parar de batre, a velocitat baixa, afegir un terç de la barreja de farina i anar alternant amb la llet i la llimona (que haurem deixat reposar 10 minuts) fins que ho hàgiu incorporat tot.

7.Afegir el cacau (prèviament barrejat amb l'aigua i la vainilla) i seguir batent a baixa velocitat fins que tot quedi ben barrejat.
8. Abocar la barreja en el motlle i posar al forn uns 25 minuts (si el motlle és gros el temps augmentarà fins aproximadament 50 minuts), a 180ºC, amb calor a dalt i a baix.
9. Passat el temps treure del forn i deixar refredar.
10. Desemmotllar i deixar que refredi totalment.

Finalment el podeu ensucrar -com he fet jo, amb sucre llustre-, o tirar-hi per sobre xocolata, blanca o negra, si el voleu més contundent!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada