dilluns, 7 de gener del 2013

BUNDT CAKE DE LLIMONA AMB GLAÇA DE LLIMONA

Un dels estris que em van portar els reis va ser un motlle de bundt cake preciós, d'aquells que pesen tant i tenen un color de plata vella preciós! Tant bonic el vaig trobar que, el mateix matí de reis el vaig estrenar preparant un bundt cake de llimona amb glassejat de llimona que va quedar més que bo!
Aquí teniu el meu super motlle nou!
 
 
 
Si haig de ser completament sincera, sort que estava previst que el pastís fos glassejat, perquè se'm va enganxar una miqueta (diuen que a vegades passa la primera vegada que utilitzes un motlle), però el vaig recomposar sense problema, i la cobertura va tapar tota impefecció! La recepta la vaig adaptar del blog http://xocolatco.blogspot.com.es, i de ben segur que la tornaré a preparar ben aviat!
 
INGREDIENTS
 
Pel pastís
390 grams de farina
250 grams de mantega a temperatura ambient
230 grams de sucre
3 ous a temperatura ambient
240 ml de buttermilk (o el que és més senzill, 240 ml de llet, amb una cullerada de vinagre blanc, deixada reposar durant 10 minuts)
5 cullerades de suc de llimona exprimit
1 culleradeta de bicarbonat
1 culleradeta de llevat Royal
la pela d'una llimona ratllada

Per la glaça del pastís
260 grams de sucre llustre
el suc d'una llimona (o mitja si és grossa)
PREPARACIÓ
Posem a batre la mantega i el sucre, en un batedor elèctric, a velocitat alta, durant 3 o 4 minuts. Després, baixem la velocitat i afegim els ous un a un, fins que estiguin ben integrats. Després anem afegint, alternativament, part de farina (què prèviament haurem barrejat amb el bicarbonat i el llevat, i passat pel sedàs) i part de buttermilk,fins a acabar-ho d'abocar tot. Un cop ben incorporats tots els ingredients, s'hi afegeix, sense deixar de bate, el suc de llimona i la pela ratllada.
Untem be el motlle de mantega, i hi aboquem la massa.
Ha de coure, durant uns 50 mintus, a 170 graus. Heu de mirar si està a punt, punxant amb un palet de fusta. Estarà ben cuit si el palet surt net.
Un cop fet i refredat, i col·locat en la safata de servir, s'hi aboca per sobre la glaça (que haurem fet batent, a velocitat alta, el sucre llustre i el suc de llimona). Jo també vaig fer servir glaça d'escriptura groga, que m'havia sobrat de decorar unes galetes, per afegir algun toc de color!
El resultat: un pastís molt vistós, suau i esponjós. Boníssim per berenar!
 
 
 
 


 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada