dimarts, 8 de gener del 2013

CUPCAKES DE COCA-COLA

Ja us vaig anunciar que tenia moltíssimes ganes de provar de fer la recepta de cupcakes de coca-cola del llibre Objetivo: Cupcake perfecto, de l'Alma Obregón, que em van portar els reis, i, dit i fet, avui, després de dinar, m'hi he posat.
Un cop enllestits, m'he sentit una mica decepcionada, perquè crec que no m'han quedat destacables estèticament parlant (sobretot pel color, d'un beix apagat i la falta de consistència de la crema, que fa que no quedin massa marcades les línies), pero les meves filles -dues de les quals són fanàtiques de la coca-cola-, m'han animat dient-me que, de gust, especialment la base, han quedat molt bons. La pròxima vegada, tal com ja us incloc en la recepta, reduiré una miqueta el líquid del frosting, perquè quedi més dens. La decoració final, com no podia ser d'una altra manera, un trosset de llimona confitada i una palleta, emulant la típica presentació d'aquest refresc.
INGREDIENTS
Per la base
175 ml de Coca-cola
200 grams de farina
200 grams de sucre
115 grams de mantega
2 cullerades de cacau
1 culleradeta de Royal
2 ous
1 culleradeta d'aroma de vainilla.
Unes gotes d'essència de cola
Pel frosting (crema de mantega a la Coca-cola)
115 grams de mantega
425 grams de sucre llustre
50 ml de Coca-Cola
Unes gotes d'essència de cola
PREPARACIÓ
En un cassó desfeu la mantega amb el cacau i la coca-cola, a foc baix. Un cop tot integrat ho afegiu en el bol del batedor elèctric on ja haureu posat i barrejat la farina, el llevat i el sucre, i comenceu a batre. Quan hàgiu aconseguit una massa homogènia, hi afegiu els ous un a un, i continueu batent. Finalment, hi incorporeu l'aroma i l'essència i acabeu de batre. Veureu que us queda una massa força líquida, que jo he hagut de repartir a les càpsul·les amb una gerreta, en comptes de amb la cullera de gelat que utilitzo normalment.
Els enforneu, a 170 graus, durant uns 20 minuts (una mica més de l'habitual). Proveu si són cuits punxant-los. Veureu que queden una mica brillants, com si estiguessin envernissats.
Mentre els deixeu refredar, prepareu la crema, barrejant, en el batedor elèctric, amb el globus, a velocitat alta, el sucre, la mantega, la Coca-cola i les gotes d'essència, fins a obtenir una crema.
Una vegada totalment freds els cupcakes, emrpeu la mànega (jo he utilitzat una boca arrissada) per repartir la crema de mantega per sobre i els decoreu fent servir la imaginació. Jo, ja us he avançat que, imitant com serveixen el refresc en el que s'inspira la recepta en els bars, els he col·locat una palleta (no comestible) i un trosset de llimona confitada.
Que vagi de gust!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada