diumenge, 27 de gener del 2013

PASTÍS DE DUES XOCOLATES

A la meva mare no li agrada gaire la xocolata! No sé com li ha pogut sortir una filla tan amant d'aquest ingredient! Jo posaria xocolata a tot arreu i, per tant, no pot faltar en unes postres de diumenge, cosa que emprenya monumentalment a la meva mare, que acaba anant a comprar-se un bracet de gitano de nata a la pastisseria de sota casa seva. Precisament crec que la meva afició ve d'aquí...de viure, durant molts anys, sobre una pastisseria, i sentir dolces olors cada vegada que arribava a casa!
Bé, aquest pastís que us ensenyo avui ha sigut unes lloades postres de diumenge, i és molt fàcil de preparar (el vaig fer ahir mentre feinejava a la cuina preparant el sopar). Això si, l'heu de fer d'un dia per l'altre per tal que el farcit prengui! Per cert, la recepta, encara que amb alguna canvis, l'he tret de "Recetas de cocina paso a paso de Inma Martos", que és una web molt gràfica.



INGREDIENTS
Una placa de pasta brisa (feta a casa o comprada feta, jo he optat pel darrer)
250 grams de xocolata negra de cobertura
75 grams de xocolata blanca de cobertura
325 ml de nata per muntar
15 grams de sucre
1 ou

PREPARACIÓ
Coeus la pasta brisa. Jo primer l'estiro en un motlle, en el que he posat farina per evitar s'enganxi. Després hi poso un paper de forn a sobre, i hi col·loco unes nous amb pela a sobre (que ja tinc per això), per evitar s'infli durant la cocció. Ha de coure uns 15-18 minuts, a 180 graus, opció rebosteria -dalt, baix i ventilador-. El temps depèn una mica del gruix. Després el desenforneu, treieu el paper i les nous, el pinteu d'ou i el torneu a enforma uns 5 minuts més. Així us quedarà daurat. Un cop cuit, el deixeu refredar.
Mentrestant, al bany maria, desfeu la xocolata de cobertura negra. Un cop desfeta, hi afegiu el sucre i, un cop integrat, 250 ml de nata -vigileu de treure-la un a estona abans de la nevera-. Veureu que la xocolata pren, però no patiu, feu servir el típic "minipimer" casolà per batre la barreja fins obtenir una textura cremosa (tipus natilles). Feu el mateix amb la xocolata blanca, amb la diferència que no hi afegirem sucre i només hi afegirem 75 ml de nata.
Aboqueu la xocolata negra dins la pasta brisa cuita, que no haureu desemmotllat. Us quedarà així.


Després aboqueu la xocolata blanca pel damunt, rajolinet a rajolinet, fent els dibuixos que us semblin. Jo he optat per figures circulars. El resultat és força espectacular.


El deixeu reposar fins l'endemà en un lloc fresc, i, poc abans de servir, el desemmotlleu i el col·loqueu en una safata rodona ben bonica. Li podeu afegir algun ornament. Aquí us ensenyo el detall de la margarita que hi he posat, feta de cinc pastilles de xocolata blanca, i una groga de candy melts.


Que vagi de gust llaminers!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada