dimarts, 12 de febrer del 2013

BLONDIES DE NABIUS, AMETLLES I XOCOLATA BLANCA: ELS GERMANS ROSSOS DELS BROWNIES

Des de que vaig saber que hi havia una versió rossa dels brownies, anomenada, "blondies", no he parat fins que no he provat de fer-los. Són uns pastissets deliciosos, i genials per si voleu sorprendre a algú a l'hora de les postres, amb una recepta cosmopolita. Si us haig de ser sincera, a casa no hi van arribar a les postres, perquè se'ls van menjar per berenar, acompanyats de melmelada de nabius. Però a ca meva són incorregibles i imparables quan veuen algun dolç a sobre el marbre...La majoria de vegades m'haig de barallar perquè esperin a que es refredi per menjar-se'ls... Espero que si us decidiu a provar-la, us surti bé i gaudiu d'aquest dolç peculiar de textura, i tan agradable de gust.


INGREDIENTS (per uns 12 blondies mitjans)

100 grams de xocolata blanca de cobertura
100 grams de mantega
125 grams de sucre
1 beina de vainilla
2 ous
60 grams de farina
75 grams de xocolata blanca a trossets (jo vaig agafar una teula de les de tota la vida i la vaig partir ben petita)
50 grams de nabius deshidratats
40 grams d'ametlles torrades tallades a trossets

PREPARACIÓ
Primer desfeu la xocolata blanca de cobertura amb la mantega, al bany maria, fins obtenir una crema uniforme i reserveu.
En el batedor elèctric, amb l'accessori globus, a una velocitat mitjana, bateu els ous, el sucre, i les llavors d'una beina de vainilla (per extreure-les cal que feu una incisió al llarg de tota la beina i rasqueu amb un ganivet sense serreta l'interior) fins que agafi volum i espesseeixi. Incorporeu, poc a poc, i sense deixar de batre, la xocolata i la mantega foses. tot seguit, tamiseu la farina i també la aboqueu. Quan la massa resultant sigui homogènia afegiu, ja a mà, els nabius, els trossets de xocolata  i els trossets d'ametlla. Feu una última remenada (també a mà) i ompliu un motlle, prèviament untat amb mantega o spray antiadherent, i quadrat o rectangular, aprox. de pam i mig per pam i mig). Haig de dir-vos que, per facilitar el desemmotllat, abans de untar-lo, vaig col·locar damunt el motlle una tira de paper de forn, que també vaig untar.


Enforneu, a uns 170 graus, durant uns 20 minuts, i deixeu refredar completament abans de treure del motlle. Ha de quedar torradet de fora, i humit i esponjós per dins. I penseu que no creix gaire, perquè no porta cap tipus de llevat.


Un cop treta del motlle la placa de blondie, talleu a trossets rectangular, més o menys iguals, i serviu acompanyats de melmelada de nabius. De veritat que estan més que bons!!!



Ah! i si els feu el dia abans, i els guardeu en un recipient hermètic, l'endemà estan com acabats de fer! Que vagi de gust!

2 comentaris:

  1. Uau! No l'havia vist mai aquesta recepta!M'encanta, cruixent per fora esponjosa per dins. Petons

    ResponElimina
  2. En realitat, els fan amb diferents ingredients: pinyons, nabius, panses, trossets xocolata..etc. Jo vaig posar el que tenia per casa, però estan genials!!! Es pot ben dir que "rossos" i "morenos" están igual de bons!!! Una abraçada Marina!

    ResponElimina