diumenge, 7 d’abril del 2013

PASTÍS DE XOCOLATA BLANCA, MASCARPONE I MADUIXES

L'estètica d'aquest pastís s'assembla molt a un que vaig fer amb crema pastissera, però ja us avanço que no té res a veure ni pel que fa als ingredients i la composició, ni pel que fa al procediment d'el·laboració. Aquest pastís és rapidíssim de fer, i el resultat, sobretot pels que els agradi la xocolata blanca, és deliciós! El vaig fer ahir, abans de marxar d'excursió a la platja -per aprofitar el solet que feia dies que no vèiem-, i en tornar, després d'un bon dinar a casa la iaia, va resultar ser unes postres "de diumenge" amb tots els ets i uts!!!


INGREDIENTS
Una placa de pasta de full rodona
250 grams de formatge mascarpone
250 grams de xocolata blanca
2 sobrets de sucre avainillat
2 cullerades de sucre llustre
15 maduixes grossetes
dues cullerades de melmelada de maduixes

PREPARACIÓ
Primer de tot heu de coure la placa de pasta de full. Com que volem que quedi més enfonsada del mig que de les vores, hem de punxar bé la zona central (i fins i tot, coure-la amb grana al damunt), per evitar que s'infli. Cas que, tot i així se us infli massa, sempre podeu intentar, un cop cuita, buidar una mica l'interior, però no sempre acaba quedant bé...Per tant, el millor ja és aconseguir una bona cocció inicial. Jo l'he cogut uns 15 minuts, i no l'he pintat amb ou perquè el daurat que ha quedat ja m'ha agradat. I tampoc he pintat l'interior per "impermeabilitzar-lo", perquè el farcit no és líquid i, per tant, no hi ha perill que es "filtri"!


Mentrestant preparem el farcir. Cal començar desfent la xocolata blanca al microones o al bany maria. Si feu servir la primera opció aneu amb compte perquè la xocolata blanca es crema ràpidament. El millor és programar molt poc temps, treure i remenar, i així fins que estigui ben desfeta.

Hi afegiu els dos sobrets de sucre avainillat i les dues cullerades de sucre llustre i remeneu bé perquè es dissolgui. 


Quan la xocolata estigui templada, comenceu a afegir, poc a poc, a cullerades, el formatge mascarpone.


Es tracta que l'integreu, suament, amb ajuda d'una espàtula, fins obtenir una crema suau (si remeneu amb massa força se us tallarà).


Tot seguit, col·loqueu el farcit damunt la placa cuita de pasta de full. Jo he fet servir una mànega, sense boca, per fer uns pilonets al voltant (que volia quedessin al descobert en la presentació final), i una espàtula per repartir la resta per la part central. No és una pasta massa tova, o sigui que cal vigilar a l'hora de repartir-la, i evitar fer una força excessiva que posi en perill la pasta de full!!!


Repartiu les maduixes, tallades a làmines, per damunt la crema de xocolata i mascarpone.


Per acabar, pinteu les maduixes amb la melmelada de maduixa, per donar-los brillantor. I ja teniu el pastís llest! Oi que és ràpid!!!


Que vagi de gust!!!

6 comentaris:

  1. Mare meva, que bo, Mònica! Un dia vaig fer mousse de xoco blanca amb maduixes i ja em va captivar. Imagina't si provo de fer aquest pastisset teu...! Apuntat! Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. La veritat és que a mi la xocolata blanca no m'entusiasma, però amb el formatge queda suau de textura i de gust, i en vaig acabar menjant un bon tros!!! Una abraçada Marina!

      Elimina
  2. Amb el que m'agrada la xocolata blanca segur que un dia d'aquests el faig!!!
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs si t'agrada la xoco blanca t'encantarà!!! I a més, trobo molt encertat el contrast amb l'acidesa de les maduixes!!!

      Elimina
  3. Això és un pecat! Que bo Mònica! Quines ganes que tinc de provar-lo, ja me l'anoto ;)

    Una abraçada i bona setmana!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també penso que una mica pecat si que ha de ser!!! Una abraçada Cristina!!

      Elimina