dimarts, 2 d’abril del 2013

TIRABUIXONS DE SOBRASSADA I CROCANT D'AMETLLA

La sobrassada és un dels meus vicis secrets (o no tan secrets...). De tant en tant no m'hi puc resistir i haig de menjar-la amb una torradeta o fer-la servir per donar alegria a la salsa de la pasta!!! En fi, qualsevol excusa és bona per anar a la nevera i obrir la terrina o tallar una llesqueta de la sobrassada de torn!!! Quina enveja les companyes blocaires de Ses Illes que tenen varietat i qualitat d'aquest producte tan a prop!
Bé, en aquesta ocasió l'atac irrefrenable em va venir ahir al vespre. Necessitava fer alguna cosa amb sobrassada i...quina desesperació, no en tenia ni una engruna. Total, que ja veus a en Marc (com si del marit d'una embarassada es tractés -i dic com perquè no és el cas...-) dirigint-se a la botiga vint-i-quatre hores del barri per veure si en tenien. I va resultar que si, que en tenien, i, a més, de molt bona, i vaig poder preparar aquests tirabuixons que són capaços d'aixecar els ànims fins i tot en un vespre fred, fosc i plujós com els que aquests darrers dies tenim a Girona.
A veure si us animeu!


INGREDIENTS
Una placa rectangular de pasta de full
Dues o tres cullerades de sobrassada
Una tasseta d'ametlla picada tipus crocant
Ou per pintar

PREPARACIÓ
Esteneu la placa.


Unteu-ne la meitat amb la sobrassada.


Tapeu la part untada amb l'altra meitat, i passeu-hi el corró per sobre, perquè quedin les dues meitats ben ajuntades.


Talleu a porcions allargades iguals.


Pinteu amb ou per les dues cares.


Enganxeu l'ametlla al llarg de la porció. Llavors cargoleu i torneu a enganxar-ne per les parts que quedin cap amunt i no en tinguin. L'ametlla tipus crocant és caramel·litzada, així que, a part de donar-li un toc cruixent, li dóna un toc dolcet que contrasta amb el salat de la sobrassada.


Enforneu i coeu, a 190 graus, durants uns 12-15 minuts. Quan els treieu deixeu refredar i ja els teniu preparats per menjar o per servir (si us dóna temps)!!!



Que vagi de gust!!!

12 comentaris:

  1. Per a mi la sobrassada és una necessitat vital, i m'has fet venir unes ganes irrefrenables.... demà m'hi poso!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs ja en som dues...!!! A veure si t'agraden! Una abraçada!

      Elimina
  2. A mi también me encanta y estos rollitos me gustan mucho para un aperitivo, son una delicia.
    Besos
    Cocinando con Montse

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hi ha un piló d'aperitius divertits i originals per preparar quan tens convidats, i aquest n'és un de ben senzill!!! Una abraçada Montse!

      Elimina
  3. Ohhh amb el que m'agrada la sobrassada!,,, bonissim, monissim i molts issimmmmm

    ResponElimina
  4. UI, ui, uiiiii....que aquests tirabuixons aviat me'ls faré meus.........
    A mi també m'encanta la sobrassada!!!! Els faig, segur!!!
    Gràcies per tan bona idea!!!
    Salut i petons,
    Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Olga són molt fàcils de fer i es couen ràpidament, o sigui que els pots preparar en qualsevol moment!

      Elimina
  5. Ostres quins tirabuixons més bons!! Tenen una pinta brutal... a aquestes hores m'està venint una gana... i mira que he ben sopar eh! Demà per esmorzar com m'agradaria... :P

    Petonets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. D'esmorzar, de berenar, aperitiu o com a entrant de qualsevol àpat...jo en menjaria a tota hora!!!

      Elimina
  6. Bo és poc, són boníssims! Uns tirabuixons molt originals! A mi em passa el mateix, amb la sobrassada, em perd...!! A mi m'agrada a sobre una torradeta i regada amb un filet de mel. Toc de microones i... cap a dins! No tenim remei, som unes vicioses sobrasseres!! ha ha. Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Això de la mel ho provo avui mateix amb la que em va sobrar de fer els tirabuixons!!! Marina, m'incites a consumir-ne més...

      Elimina