dijous, 27 de juny del 2013

ENROTLLAT CRUIXENT DE CREMA DE CACAU I COCO

El Memòries d'una cuinera d'aquest mes (http://memoriesdunacuinera.blogspot.com.es/) va dedicat als sandvitxos! Primer vaig pensar de fer-ne una versió salada, però, el meu costat reboster va acabar vencent i fent-me decantar cap a una versió ben dolceta d'aquest plat normalment consistent en dues llesques de pa o un pa obert per la meitat, untat d'algun greix i farcit d'embotit, formatge, amanida o truita, entre altres opcions! I és que també tenen molta anomenada els farcits de cremes dolces, especialment els de crema de cacau, un clàssic imprescindible en qualsevol festa infantil! Aquí va doncs meva versió del típic sandvitx de nutella o nocilla, en format calent, enrotllat i molt cruixent! Espero que us agradi!


INGREDIENTS (per un enrotllat)
Una llesca de pa de motlle allargada i sense crosta
crema de cacau
coco ratllat
ametlla picada i caramel·litzada (tipus crocant)

PREPARACIÓ
El secret d'aquest sandvitx és triar un bon pa de motlle. Jo vaig fer servir aquest,  especial per tramezzinis, aquells entrepanets sense crosta, tan bons, i tan italians!


Heu d'agafar cada llesca i aplanar-la bé amb un corró.


Llavors les unteu generosament amb crema de cacau (nutella o nocilla o la que més us agradi).


Ara arriba l'hora de repartir bé per sobre el coco ratllat i l'ametlla caramel·litzada.



Fet això, amb una cullera, apretarem bé l'ametlla perquè no salti en enrotllar el sandvitx.



Enrotllem, tallem les puntes si han quedat desiguals, i posem a torrar una mica, en una paella, sense cap tipus de greix. Només hem d'aconseguir que es calentin alhora que es dauren una mica.




En treure'ls, i amb compte de no cremar-se, untem les puntes.


Fem servir aquesta crema de cacau de les puntes com a ciment per enganxar una mica més d'ametlla picada caramel·litzada.


I ja els teniu preparats i llestos per servir!





Trobo que pot ser un berenar o un esmorzar, senzill a la vegada que elegant!!! I, com ja us he avançat, amb aquest sandvitx participo al Memòries d'aquest mes!


Que vagi de gust!

28 comentaris:

  1. Mònica... cada vegada et superes mes!!!
    Quin be de Deu!!!
    Ptns
    Lourdes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies Lourdes...però ja veus que és més imaginació que complicació culinària!

      Elimina
  2. M'encanta aquesta proposta Mònica!

    Una versió ben original del pa amb 'nocilla', jeje!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. És que el pa amb nocilla, com que no és millorable, només ens queda versionar-lo!!!

      Elimina
  3. uffff, quina pinta, això es per fer-ho.
    Una abraçada

    ResponElimina
  4. Què bona la teva proposta, és una gran temptació. Tanta sort que no els tenc al davant i així no m'he d'abstenir de pegar-ne una mossegada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo me'n vaig cruspir un de sencer just després d'acabar les fotos!

      Elimina
  5. ostres... a primer cop de vista creia que eren uns canelons!

    ResponElimina
  6. Respostes
    1. Gràcies Sandra... però les teves llesques patchwork si que són una cucada!

      Elimina
  7. Respostes
    1. Gràcies Rosa Maria! També per esmorzar o a mig matí ve bé...t'ho ben asseguro!

      Elimina
  8. Ooooooooh! Quina cosa tant bona que ens has preparat avui Mònica!! T'han quedat genial i que boooooooons!! Mira que són fàcils, però el resultat em sembla ben original i deliciós, segur! Un berenar espectacular, vaja! ;)

    Una abraçada guapa i bon cap de setmana!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per si ve a casa una amiga pija, i el pa amb nocilla és poc per ella!!! Una abraçada Cristina!

      Elimina
  9. Te quedaron ricosssss ricossss.Felicidades Monica

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Doris...no deixen de ser un sandvitx però força original!

      Elimina
  10. Deliciós, Mònica! Quina cucada de rotllets! Si ho proves amb kikos també queda molt bo, si t'agrada el contrast dolç salat. Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Això dels kikos Marina, no tardaré en provar-ho! Una abraçada i bon finde!

      Elimina
  11. Tan quedat molt presentables, i quina delícia!!! petons

    ResponElimina
  12. Mònica, m'estàs creant una llista inacabable de les receptes teves que vull fer... et superes en cadascuna d'elles! De veritat, m'encanten!
    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Pili! Jo també tinc moltes receptes pendents que he vist als blocs que segueixo, i t'haig de dir que el teu és fantàstic i una font d'inspiració inesgotable! Una abraçada!

      Elimina
  13. uaooooooooooou Mònica! aquest entrepà és la bomba!!! m'ha encantat. moltíssimes gràcies per participar. Petonets

    ResponElimina
  14. Amb el que m'agrada a mi el crocant (i la xocolata) no em podria resistir a aquests enrotllats.
    Petons i moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si home! Gràcies per la iniciativa, que revoluciona cada mes la blogosfera!

      Elimina