dijous, 8 d’agost del 2013

MAGDALENES A LA LLIMONA VERDA

Ja sabeu com m'agrada provar nous ingredients dolços, i ahir, vaig tenir-ne una oportunitat. Ma germana (juntament amb la crema anglesa que vaig fer servir per la recepta del bombó gelat) em va portar de França una melmelada de llimona verda, a la que vaig veure un gran potencial. Vaig decidir combinar-la amb la buttermilk bo i feta que vaig trobar l'altre dia al LIDL (normalment la faig jo amb llet i llimona, o vinagre blanc), i un sucre de llimona que desprèn una aroma deliciós, a veure que en resultava...I van sorgir aquestes magdalenes (que per l'esponjosa i amorosa textura que tenen quasi podríem qualificar de pastissets), amb un gust refrescant, d'agrair en aquestes dates que vivim! Les vaig portar a les nenes per berenar (que estan estiuejant amb la iaia i la tieta, a Blanes), i van ser un èxit total!!!



INGREDIENTS (per 40 magdalenes, si trobeu que és massa podeu reduir a la meitat tots els ingredients)
240 grams de mantega
400 grams de sucre blanc
6 ous
400 grams de farina amb llevat incorporat
240 ml de buttermilk (suero de llet)
320 grams de melmelada de llimona verda
sucre de llimona

Aquí teniu la melmelada de llimona verda i el sucre de llimona...
I la buttermilk del LIDL.

PREPARACIÓ
Amb l'ajuda del batedor elèctric, amb l'accessori pala, barregeu bé el sucre i la mantega, fins obtenir una pasta cremosa.

Llavors afegiu els ous, un a un, i continueu barrejant, a velocitat baixa.


Un cop els ous ben integrats, afegiu la farina i la buttermilk. Primer la meitat de farina i de buttermilk, i, quan estigui tot ben integrat, l'altra meitat dels dos ingredients.



En ha de quedar una massa lleugera, amb textura crema.


Afegim la melmelada, i fem una última barrejada, a molt poca velocitat, amb el mateix batedor.



Llavors és l'hora de distribuir-la en papers de magdalena. Jo, per fer-ho més senzill i polit, vaig fer-ho amb l'ajuda d'una mànega de plàstic (de les d'un sol ús), sense boca.



Ensucrem, generosament, cada magdalena, amb el sucre de llimona...


I cap al forn, a 170 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant aprox. 13-15 minuts. Veureu que el sucre de llimona fa que es daurin per sobre!


Un cop cuites (veureu que ho estan si en tocar la superfície amb el dit, la massa s'enfonsa i retorna), desenforneu, desemmotlleu i deixeu refredar. Ja les teniu llestes per degustar!!!


Oi que tenen bona presència?


Doncs si proveu de fer-les veure que el gust encara és millor!


Que vagi de gust!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada