dilluns, 13 de gener del 2014

GOFRES AMB XOCOLATA I AMB SALSA DE GERDS

La majoria de coses que vaig demanar als Reis, i que aquests van tenir la gentilesa de portar-me, estaven relacionades amb la pastisseria. Totes em van encantar, però n'hi va haver una que em va fer especial il·lusió perquè feia molt de temps que hi anava al darrera: una magnífica gofrera. Sé que hauria d'haver esperat uns dies a estrenar-la perquè després de la marató de dolços nadalencs, calia un repòs, però la il·lusió va poder més que l'enteniment...pel que, divendres a la nit, la vam estrenar. La recepta que vaig utilitzar va ser la que va fer servir la meva estimada Núria del bloc Cuinem amb la Núria, que, a la seva vegada, l'havia obtingut de la Pili, una blocaire que, des del seu fantàstic The pink cake factory, crea tendència! Ha resultat ser una recepta deliciosa, que va causar sensació! Per això em veig amb l'obligació de dir-vos que, si teniu o arribeu a tenir mai gofrera, manual o elèctrica, no deixeu de provar-la!!! A veure què us semblen!




INGREDIENTS (per 10 gofres grossets)
Pels gofres
60 grams de mantega
250 grams de farina
1 sobre de llevat químic tipus Royal
2 ous
200 ml de llet
60 grams de sucre
50 ml d'aigua

Pels de xocolata
xocolata de cobertura
sprinkles
trufes de xocolata

Per la salsa de gerds
un tassó de gerds
3 cullerades de sucre
el suc de mitja taronja
gerds deshidratats recoberts de xocolata blanca

PREPARACIÓ
Primer de tot hem de desfer la mantega, vigilant que no bulli.



Després barregem, en un bol, la farina, el sucre i el llevat.


I afegim els ous, i comencem a remenar.


Continuem remenant, amb el batedor manual, mentre, poc a poc, anem incorporant la llet.


Un cop obtinguda una massa homogènia, hi afegim la mantega fosa, i continuem barrejant.



Al final afegir l'aigua. Aquí a la foto, la veieu una mica blanquinosa, perquè la vaig posar a la mateixa gerreta on havia posat la llet, i així l'acabava d'arrossegar.


Feu les últimes batudes i ja teniu la massa llesta.


Ara l'heu de deixar reposar, tapada amb paper film, a la nevera, durant 30 minuts.


Mentrestant, escalfeu la gofrera. Aquesta és la meva: una preciositat!


Un cop escalfada, i transcorregut els temps de repòs de la massa, ja podeu anar fent els gofres. Es tracta d'obrir...


...dipositar un cullerot de massa a cada planxa i tancar!!!



I, voilà!!! Uns minuts més tard tindreu els millors gofres del món mundial preparats per farcir!


Les salses les podeu preparar mentre la massa reposa a la nevera, i la gofrera s'escalda. Per fer els de xocolata és molt senzill, es tracta de fondre xocolata de cobertura d'aquella ben negra. Jo vaig fer servir, per a fondre-la al bany maria, aquest cassó amb abocador incorporat, especialment dissenyat aital efecte, que també van ser regal de ses majestats els Reis d'Orient, inspirats per la Nini, ma germana, que és una fanàtica del "menaje"!!!




Només es tracta de remenar, i remenar, fins que la xocolata estigui ben fosa.



Llavors, disposeu el gofre sobre un plat ben bonic, banyeu amb la xocolata fosa, i engalaneu amb unes trufes i uns sprinkles ben acolorits.



Pel que fa a la salsa de gerds, que també podeu preparar mentre la massa reposa i la gofrera agafa temperatura, es tracta d'agafar un tassó de gerds congelats i posar-los en un cassó (sense descongelar).


Hi afegim el sucre...


...i el suc de la mitja taronja...


...i remenem. Hem de tenir aquesta barreja al foc, uns quants minuts, fins que el sucre estigui ben desfet i integrat, i tot plegat espesseeixi un pelet. És maco que quedi algun gerd senceret, perquè així fa més patxoca al sevir.


Un cop feta la salsa, i cuit el gofre, cal vigilar la presentació. En aquest cas, vaig fer servir, a més de la salsa, uns gerds deshidratats, folrats de xocolata blanca, que vaig comprar aquest Nadal al LIDL, i que eren molt bons.


Oi que així, tan ben acompanyat, el gofre passa de molt irresistible a refotudament irresistible???



Que vagi de gust!

17 comentaris:

  1. Sí, Mònica, refotudament irresistibles. Gofres de casa i salses de casa, una passada d'esmorzar o berenar.Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi Chus em vénen de gust a totes hores...crec que són addictius!!! Petons!

      Elimina
  2. Que durant molt de temps puguis fer-la servir d'aquesta manera, o sigui, portant a taula unes postres delicioses.
    Una abraçada,
    Nani

    ResponElimina
  3. Quin bon regal!!! Això vol dir que t'has portat molt bé i que....agraden molt les teves postres!!!! Els teus deuen disfrutar amb tu......
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Home Olga....no he sigut molt bona, però es nota que els reis de casa són molt indulgents! Petons!

      Elimina
  4. Quina maquineta més genial!! tenir-la a casa seria la meva perdició, haha!! t'han quedat perfectes, no sabria pas quin escollir!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja ho pots ben dir...és una maquineta diabòlicament addictiva!

      Elimina
  5. i què fas amb tanta maquineta? Tens un armari d'aquells rollo americà llogat i hi vas posant totes i cadascuna de les maquinetes, dins la caixa (perquè no entri la pols) i en funció del caprici gastronòmic del moment?
    Jo, de totes maneres, em demano el de xocolata :P

    ResponElimina
    Respostes
    1. Més que una armari és una estanteria, una mega estanteria. Algun dia hi faré una foto! I no tenen temps d'agafar pols, perquè a casa...creppera, sandvitxera, i ara gofrera són d'ús quasi continu!!! Petons!

      Elimina
  6. ei!! Quina màquina més guai!! no hi deveu cabre, a la vostra cuina, ha ha ha. Tot sigui per una bona degustació de dolços. Aquestes gofres són impossibles!! Irresistiblement bones, Mònica. M'encanta l'aroma que deixen anar quan couen les gofres... és bona, oi? Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens tota la raó...mmmmm....l'olor ja et fa venir salivera! Petons Marina!

      Elimina
  7. Irresistibles aquests gofres de xocolata uhmmmm...si en tingués un el davant no men podria estar!!
    Un petonàs!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo no sé com vaig aguantar mentre els feia...serà perquè a mesura que els anava traient de la màquina anaven desapareixent...sort en vaig tenir de rescatar-ne dos per les fotos!

      Elimina
  8. Que també tinc per estrenar un motlle per fer gofreeeeees!! El meu és de silicona, però... M'emporto la recepta, quina bona pinta!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Refotudament boníííssimes et queden totes les receptes que ens prepares!!! Estàn al teu costat és impossible no ser una llaminera compulsiva!!!

      Elimina
    2. Ja em diràs Marta, si et queden bé igual amb el motlle de silicona...que també tinc ganes d'agenciar-me'n un! I Anna, te'n preparo un qualsevol divendres perquè puguis opinar amb coneixement de causa! Petons!

      Elimina