dimarts, 1 de juliol del 2014

BATUT DE PLÀTAN I GALETA MARIA

Aquest mes que avui comença és el meu cumple...en faig 39+1, com l'Ília, la prota dels llibres de la Soler que ara ha traspassat a la petita pantalla...com ella, porto força malament això dels anys...No m'ho pensava mai que em preocuparia l'edat...però com més gran em faig, més m'emprenya que arribin els aniversaris...En fi...que l'altre dia, vaig decidir què demanaria als de casa que em regalessin per fer passar una mica millor la diada: un batedor de peu o de got, dels americans. I avui, encara que falten uns quants dies per entrar al club dels quaranta, l'hem anat a comprar...És una preciositat, i m'han agafat unes ganes irrefrenables d'estrenar-la...en fi...que he arribat a casa i m'he estat un parell d'hores processant tots els ingredients que tenia a la nevera subjectes de ser batuts....M'han quedat unes combinacions prou interessants, que ja us aniré ensenyant...la primera, un batut que el meu home, ha qualificat de fantàstic...o sigui que estic segura que considera ben gastats els quartos de la maquineta!!! En fi..a veure què us sembla...Per cert, he fet servir una pasta de galeta maria, i unes mini galetes maria que em va regalar l'altre dia ma germana i que són una monada!!! I us haig de confessar que el gust combinat de plàtan i galeta maria m'ha transportat a les tardes de la meva més tendra infantesa, on aquests ingredients eren molt sovint presents al berenar!!!


INGREDIENTS (per 3 batuts)
3 plàtans
3 boles grosses de gelat de vainilla bourbon
2 cullerades generoses de pasta de galeta maria
400 ml de llet ben freda
3 o 4 cullerades de nata 
mini galetes maria

PREPARACIÓ
Primer de tot us vull ensenyar la màquina que m'han regalat...A la botiga hi havia moltes marques...He estat dubtant entre una de les marca Princess de 800 watts, i aquesta de la marca Braun. Al final, aconsellada pel botiguer, m'he quedat amb aquesta, que només és de 500 watts, però que es veu té unes ganivetes brutals...i és la única que específicament deia que era apta per picar gel! En fi...ja veurem si he encertat!


Ja li he trobat un lloc a la cuina (a la que aviat no hi cabrà ni un fil de cosir), al costat de la KA.


Endisant-nos ja a la recepta...tallem el plàtan i el col·loquem al got del batedor de peu.


Hi afegim les boles de gelat de vainilla bourbon...


...i la pasta de galeta maria. Ma germana m'ha dit que la va comprar a un supermercat Aldi, que es veu que també tenen moltes coses de rebosteria...hi aniré la pròxima vegada que vagi a Blanes, on en tinc un d'ullat que em ve de pas!




Per últim aboquem la llet ben freda al got, i batem a velocitat mitja-alta durant un minut aproximadament.


Us ha de quedar un líquid cremós i dens. Aboqueu en els gots que volgueu emprar per servir....


...decoreu generosament amb nata muntada (queda molt bé si la repartiu amb una mànega arrissada)...


...i doneu el toc final amb unes quantes mini galetes maria!


I voilà!!!! Aquí teniu un BATUT dels més deliciosos que he tastat mai!



Que vagi de gust!

10 comentaris:

  1. ummm, que bo aquest batut.
    Felicitats pel teu cumple, aquet mes també fa anys la meva filla

    ResponElimina
    Respostes
    1. Res millor que quelcom dolç (o per preparar dolços) per celebrar l'esdeveniment! Petons i felicitats també per la teva filla!

      Elimina
  2. Abans que res : MOLTES FELICITATS...!!! Ets molt jove, no et queixis, jo a l'octubre en faré 52, o sigui que des de el meu punt de vista ets molt jove.

    Quan jo era petita era típica la papilla de plàtan, maries i taroja i estava boníssima, m'hi has fet pensar. Li faré al meu fill doncs no l'ha provat mai. La versió que has fet tu també ha d'estar molt bona i quina sort del regalet, eh??? Ja m'agradaria tenir-lo però a la meva cuina ja no hi cap es més. Segur que en treuràs molt profit i faràs un munt de receptes noves, ja ens les aniràs ensenyant.

    Que passeu un bon estiu i disfruteu molt de les vacances, sobre tot les nenes que segur que estan felices de no haver d'anar al cole.

    Una abraçada.

    *Pilar*

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Pilar. Jo també espero que estiguis passant un bon estiu! I que consti que, quan passes de la trentena, tots estem a la mitjana edat!!! Si et dic com tinc jo la cuina...és un dipòsit d'enginys culinaris...aviat no podré cuinar-hi! Petonarros!

      Elimina
  3. Bien fresquito tiene que estar riquisimo este batido , Mónica.

    Besines

    ResponElimina
  4. Primer que res, moltíssimes felicitats!!! a mi tampoc em feia molta gràcia això dels aniversaris... però mira, he canviat el xip i crec que la qüestió és continuar fent-ne, no tothom té aquesta sort així que a gaudir-los a tope!! La maquineta m'encanta i vaja quina primera recepta més deliciosa que has fet ;). Un petonàs!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres, espero que alguna cosa em faci canviar el xip com a tu...i abans de fer-ne 70, que és quan suposo et comences alegrar per la "distància vital" superada!!! En fi, de moment, molt dolós per ajudar a superar l'edat! Petons!

      Elimina
  5. Ostres Mònica, aquest es el batut del meu home! jejejej adora tant els plàtans com les galetes Maria, li faré un dia d'aquests i quedarà ben parat! jejeje Un petó maca!

    "Les receptes que m'agraden"

    ResponElimina