dilluns, 17 de novembre del 2014

FIRA ORÍGENS 2014...I UN PLAT DE PASTA SENSACIONAL AMB PART DEL BOTÍ ACONSEGUIT!!!

Diumenge al matí, la Dinke i jo vam deixar tots els griposos a casa, i ens vam escapar a la Fira Orígens d'Olot, una fira per conèixer, tastar i adquirir productes de la terra de qualitat, i assistir a xerrades i tasts entorn al món gastronòmic de casa nostra....en fi...el paradís per una "frikie" de la cuina com jo!!! I la veritat és que la fira va complir amb escreix totes les expectatives que havia dispositat en ella!!! Vaig descobrir un munt de nous ingredients i maneres d'emprar-los, i vaig fer moltíssimes fotografies...d'aquí que hagi hagut de fer un resum i destacar només allò que més em va corprendre!!! A veure què us sembla!!!


Mireu quin interior més ampli i lluminós...i, a més, alguns estands eren molt atractius estèticament parlant!



Només entrar em vaig trobar amb el de Torclum, una petita empresa familiar agrària situada al municipi de la Bisbal del Penedès, a la comarca del Baix Penedès, dedicada al cultiu de l'olivera, que havien preparat per degustar l'excel·lència dels seus olis un tastet (que va ser premiat), d'una elegància i paladar excepcional: un platet amb un bombó del clàssic pa amb oli, un polvoró d'oli d'oliva i un macaró amb farcit també a base d'oli d'oliva...en fi... una passada!!!


Després, en un apartat dedicat a l'street food, vam provar alguna de les varietats de Butifarring...una empresa dedicada als entrepans a la brasa fets amb amor...encara que la Dinke, sense cap mena de dubte, es queda amb el seu fuet!!!



Llavors va tocar un salt cap al món dolç, concretament, al de les melmelades artesanes, fent parada a l'estand de les noies de Els Fruits Saborosos, on vam comprar una melmelada de pinya i coco que es veu era novetat!!! Tinc unes ganes d'encetar-la!!!



I per tenir algun suport sobre el que untar tanta cosa bona... vam agenciar-nos un pa a El Flequer del Carme...quina crosta tan ben aconseguida!!!



De tornada al món dels olis vam anar a parar davant els productes de La Cooperativa La Granadella, on, per error (perquè, tot i adorar l'oli, no suporto les olives), vaig provar uns bombons d'oliva...Haig de reconèixer, malgrat no suportar el seu sabor, que tenien un gust més que aconseguit, i una textura de vellut!!! Si m'arriven a agradar les olives me'n faig un bon tip!!!




I arribem a un dels grans descobriments de la Fira....EncantAran!!! Comercialitzen conserves de tomàquets secs, tipus pera, deshidratats al sol i envasats amb oli d'oliva verge extra, amb diferents herbes aromatitzants...també conserves de formatge amb oli. Com us podeu imaginar, una de les seves conserves va anar al sarró, i també un pa, genialment presentat (dins una capsa), fet amb aquest tipus de tomàquet en conserva, que em va fer tocar el cel...per dir-vos que no va arribar al vespre!!!






Després de la incursió al món de les conserves de productes de la terra de proximitat, els passos ens van guiar cap a una parada de gelats artesanals d'autor: la de Gel-Art de Tàrrega...jo vaig provar el de pera i el de formatge i figues..mmmmm...i la Dinke un de gerds (que és la seva fruita predilecta!!!)...Com veieu vam anar fent tastets dolços i salats alternativa i indiscriminadament...cosa que va fer que acabéssim amb una mica de rebombori...això si... ben tipes i felices!!!




I quan vam passar per davant d'aquestes caixes de figues de Cal Pinela, una empresa familiar d'Alguaire, que es dedica al cultiu de figa Coll de Dama negra des de fa generacions, no ens vam poder estar d'adquirir-ne una caixa de les grosses...avui en soparem amb pernil!!!



I ja força tipes i carregades, vam anar cap a l'Aula de Tast, per presenciar l'organitzat per Stevia Osona, per presentar un munt de productes fets o preparats amb aquesta dolcíssima planta, que resultar ser un edulcorant natural amb moltes propietats!


Aquí tot preparat per començar...
I la Dinke a punt per rebre totes les explicacions...
La veritat és que les explicacions del propietari-cuiner de l'empresa sobre aquesta planta, les seves propietats, i sobretot, les seves creacions culinàries usant aquest producte em van convèncer...m'he fet una mica fan de l'stevia!!!



Vam provar iogurt amb melmelada de fruites vermelles fetes amb stevia, agar-agar i pectina...


...molt i molt bona!


També crema de cacau, galetes, xocolata i torró endolcits amb aquesta planta....Potser el que menys em va convèncer és la galeta de mantega, que en no contenir el volum del sucre, queda més seca...La resta, genial...cap diferència amb l'ús del sucre tradicional!!! Es veu que si et passes amb l'stevia, dóna un gust a regalèssia que pot ser molest...però com que estàvem en mans d'un expert....això no va passar!


I, per acabar, una xocolata desfeta, que us puc dir que era sensacional....


En fi, que vam sortir del Tast i vam anar al seu estand a comprar una selecció dels productes que ens havien ensenyat, i fulles d'stevia per fer infusions a en Marc, que, presa regularment, aporta molts beneficis per la salut!!!



Vam arribar a casa amb un lot...!!!


Els molt xocolaters, no us podeu deixar perdre aquestes trufes!!!


Ah!!! I m'oblidava...per posar-ho tot, ens van regalar una bossa xulíssima...per anar a comprar tot preservant el medi ambient!!!


Total, que vam arribar a casa ben carregades, i amb ganes de provar-ho tot... Per això, només entrar per la porta, i com que hi havia uns quants habitants malalts, però morts de gana, vam preparar un deliciós plat de pasta amb els tomàquets secs amb oli d'EncantAran...


Vam sofregir carn de vedella, condimentada amb pebre vermell -una barreja de dolç i picant-, sal i pebre negre.


Mentrestant vam bullir, en abundant aigua salada, una pasta d'ou ben original...una mena de tallarines curtes ratllades.



Tot seguit vam afegir a la carn, mig pot de tomàquets confitats amb oli, tallats petits, i vam coure-la una miqueta més, perquè tot agafés gust.



Vam escórrer la pasta i vam barrejar-la amb la carn dins una cassola.




Vam remenar bé per repartir bé el farciment de la pasta...


...i a emplatar!!!


Senzill i deliciós...i és que amb bons productes, els resultats estan assegurats!


Que vagi de gust!

18 comentaris:

  1. Jo també vaig tastar els bombons d'oliva (cal dir que la textura era impressionat) però pensava que eren d'oli no d'olives.....i després vaig anar a un tast de versions salades de xocolata i ha estat la primera vegada a la meva vida que he pensar que podia arribar a avorrir la xocolata. Després d'això ja no vaig tenir moral de tastar res més dolç, i em vaig quedar amb ganes de tastar els bombons d'estevia. Realment no es nota el regust de l'estevia??? Petonets guapa!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres...el que feia la presentació de xocolates salades també estava a la Fira del Torró...tenen xocolata amb trufa blanca i negra...una delicatessen!!! Nosaltres també ens vam fer un bon tip de xocolata al tast d'stevia...i ja et dic, ben proporcionada, no es nota gens...i evidentment, a voltes convé més que el sucre!!! Petonarros i a veure si l'any que ve ens hi trobem!!!!

      Elimina
  2. Moltes gràcies per la crònica, és com si hi haguéssim anat una mica

    ResponElimina
  3. Això teu és un no parar Mònica!!!!
    Ho has explicat tan i tan bé que és com si hi haguéssim anat.
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja he començat dient M Glòria que jo mateixa em considero una "frikie" de la cuina!!! Ja està tot dit!! Petons!!

      Elimina
  4. Jo també hi vaig anar però vam ser a lloc a l'hora de dinar i entre la gentada que ja hi havia i la gana que teníem vam anar per feina i no ho vaig disfrutar tant com hauria volgut!! Però ja és el segon any que repeteixo i hi penso tornar!! M'ha encantat el teu resum de la visita!

    ResponElimina
    Respostes
    1. És veritat que, cap a l'hora de dinar, que és quan vam marxar, hi havia moltíssima gent!!! És qüestió d'anar-hi ben d'hora...això si, sense esmorzar!!! Petons!

      Elimina
  5. Gràcies pel reportatge, l'any que ve no m'ho perdré!

    ResponElimina
  6. Gran reportatge Mònica! Nosaltres també hi vam anar per segona vegada i la veritat és que ens va encantar! No vam provar tot el que vau provar vosaltres, suposu que per anar una mica ràpid! Però a la propera mirarem de degustar i conèixer encara més cada parada, perquè realment val la pena. El tastet de Torclum, com has dit, genial, molt ben aconseguit i boníssim i aquests tomàquets secs amb els que has preparat aquest plat de luxe i les melmelades de les noies dels Fruits Saborosos, espectaculars! No em vaig poder estar de comprar la de pebrot i la de monitato! :P

    Un petonet guapa!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La de moniato ha de ser ideal per fer pastissets de Tortosa!!! Nosaltres, la veritat, és que ens vam passar provant coses i fent barreges...però vam gaudir un piló! Petonarros!

      Elimina
  7. Si que vau aprofitar la sortida! I a mi que aquestes fires se'm van passant totes... Haig d'aconseguir visitar-les, que torneu amb una enveja de productes i degustacions!
    Marta

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi m'agraden molt i penso que aquesta és força especial! Petons!

      Elimina
  8. Mare meva! Una fira per prendre-hi mal, no sé pas amb que em quedaria. Segur que tot estava boníssim, i que bé que ho vareu aprofitar!!!
    Els griposos se la van prendre. Que es millorin!
    Molts petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja estan una mica millor...les menges preparades amb tot el que vam portar han ajudat molt! Petons!

      Elimina
  9. Bon dia Mònica, acabo de publicar al facebook.com/encantaran el teu article sobre Fira Orígens. Gràcies!!! :)

    ResponElimina
  10. Quin reportatge més xulo! Jo volia anar però al final va haver canvi de plans, a veure si el proper any no me la perdo! Un petó

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina