dilluns, 29 de juny del 2015

CUPCAKES DE MASCARPONE I GROSELLES

La setmana passada, a casa meva, és la setmana més boja de l'any...fi de curs, Sant Joan, Festa Major al barri...no us estranyi que no publiqués res, de res, i que no us comentés...la única raó: falta d'hores!!! En fi, espero que, a partir d'avui, comenci l'estiu i la tranquilitat, i em pugui posar al dia. Això si...cuinar si que vaig cuinar...per exemple aquests cupcakes de mascarpone i groselles, regal de la Maite (que les va collir del jardí de son pare), que vaig regalar al presi de l'Associació de veïns del meu barri, que s'ho mereixia per la feina ben feta!!! A veure què us semblen!


INGREDIENTS (Per a uns 18 cupcakes mitjans)
Per la base
240 grams de farina
3 ous
215 grams de sucre
120 grams de mantega
1 culleradeta de llevat químic tipus Royal
1/2 culleradeta de bicarbonat
120 ml de nata líquida
1 cullerada de pasta de vainilla Bourbon

Pel farcit
Melmelada de groselles

Per la cobertura
2 pots de formatge mascarpone
6 cullerades generoses de sucre llustre
groselles


Aquestes són les fantàstiques groselles que em va regalar la Maite!!!


PREPARACIÓ
Batem el sucre i la mantega, uns minuts, fins obtenir una massa ben cremosa i blanquinosa.


Afegiu els ous, un a un. No afegiu el següent fins que el previ no estigui ben integrat.


Tot seguit afegim la farina (prèviament barrejada amb el llevat i el bicarbonat) i la nata (en la que haurem dissolt la vainilla) a tongades intercalades, tot remenant.


Al final, us ha de quedar una massa més o menys així, força cremosa.


Repartiu-la entre els papers escollits...en aquest cas,  uns molt bonics en forma de flor.



I enforneu, a 170 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durants uns 12-14 minuts, o fins que els veieu daurats i, en tocar-los, la massa retorni.


Un cop cuits i desenfornats, deixeu refredar completament damunt una reixa.


Llavors buideu-los, farcir-los de melmelada de groselles...


...i torneu a tapar (prèvia decapitació de la part extreta...perquè si no, no hi cabria).


Per fer la crema, només cal que bateu uns minuts el formatge mascarpone amb el sucre.



Repartiu aquesta crema per damunt dels cupcakes (jo m'he ajudat d'una cullera de gelat).


Amb una espàtula o ganivet pla, doneu forma...


...i coroneu amb groselles!!!



Ja veureu qué bonics i qué bons que queden...són una mossegada divina!!!


Que vagi de gust!

1 comentari: