dilluns, 19 d’octubre del 2015

MELMELADA DE TOMÀQUET A L'ORENGA

Boja perduda estic amb el tema melmelades...trobo que això de la cuina és addictiu. Fer pa, enfornar galetes de mil i una formes, i preparar melmelades de diferents i originals sabors són alguna de les meves obsessions...i és que són activitats que m'absorbeixen, em transporten a un món de tranquilitat, lents procediments i pausades esperes, que em fa oblidar l'agitada vida professional en la que visc immersa, sobretot darrerament, en la que he hagut d'assumir algunes responsabilitats més en el despatx...En fi...que és com la meva via d'escapament, i, de moment, els de casa ho agraeixen, perquè tenen cada dia una sorpresa en -se a les torrades!!! En fi...feta l'explicació perquè no us penseu que m'he trastocat, us adverteixo que aquesta melmelada de tomàquet a l'oregna és indispensable si sou amants dels formatges, i els voleu acompanyar i servir d'una manera diferent!!! A veure què us sembla!


INGREDIENTS (per 4 pots mitjans)
1400 grams de tomàquet net i pelat
700 grams de sucre
60 ml de vinagre de poma
1 cullerada d'orenga

PREPARACIÓ
Pelem i netegem els tomàquets i els tallem a trossos.


Hi afegim el sucre...


...el vinagre de poma...


...i l'orenga.


Barregem bé i posem al foc, lent, durant uns 40-50 minuts, remenant de tant en tant.


Quan el tomàquet estigui ben tou, triturem.



Deixem uns 20-30 minuts més al foc perquè s'acabi d'espesseir.


Mentrestant, bullim i assequem bé els pots en els que la voldrem envasar.



Un cop amb la textura desitjada, omplim els pots i els tapem.



Tornem a fer bullir els pots, durants uns 15-20 minuts.


Quan es refredi una mica l'aigua, en traiem els pots i els deixem reposar boca avall, unes quantes hores.


Mireu-ne la textura...i del gust ni en parlem...amb el toc d'orenga...mmmm!!!! Aquesta melmelada és com vellut al paladar!!!


Ja veureu com, si la proveu de fer, no en podreu estar mai més sense!!!



Que vagi de gust!

1 comentari:

  1. Ja veig que continues en mode "melmelada", però és que totes semblen tan delicioses que jo et diria: continua "melmeladejant" que segur que tindràs la família ben contenta. Un petonet! i ja explicaràs com t'ha anat el curs panarra!

    ResponElimina