dilluns, 5 d’octubre del 2015

TOFFEE CUPCAKES AMB FROSTING DE FORMATGE

Diumenge la meva filla gram em va demanar que preparés alguna cosa especial per una seva amiga, la Laia, que feia poc havia fet anys...Així que, em vaig llevar de bon matí, i vaig preparar aquests cupcakes, ben engalanats, com la ocasió mereixia. L'elaboració: ja veureu que és un compendi dels coneixements adquirits de la Neus, de Lo Cupcake, i de la Bea de El Rincón de Bea...dues cracks que sempre t'aporten receptes i consells infal·libles. El resultat: molt vistós, encara que en ser el frosting només de formatge i sucre, tingueu en compte que els heu de conservar a la nevera...i ho dic per experiència perquè aquests, després de ser transportats d'un lloc a l'altre, a final del matí, no lluïen tan llustrosos!!! A veure què us semblen!!!



INGREDIENTS (Per uns 12-14 cupcakes)
Per la massa
120 grams de mantega
215 grams de sucre
3 ous
100 ml de buttermilk (que farem amb llet i un raig de llimona)
20 ml de llet
una culleradeta de pasta de vainilla Bourbon
240 grams de farina
1 culleradeta de llevat químic tipus Royal
un pessic de bicarbonat

Pel farcit
Toffee o dolç de llet...el que tingueu més a mà

Per la cobertura 
400 grams de formatge tipus Philadelphia
200 grams de sucre llustre
1 culleradeta de pasta de vainilla
una mica més de toffee o dolç de llet
bombons amb cor de toffee

Fixeu-vos en els papers "print animal" que vaig fer servir...agenciats
 a l'especial del LIDL de rebosteria de la setmana passada, 
genials perquè no perden ni un poc de color!!!
PREPARACIÓ
En primer lloc barregem molt i molt bé el sucre i la mantega, fins obtenir una textura ben cremosa.


Hi afegim els ous i remenem fins que s'incorporin.


Preparem la buttercrema, barrejant la llet i el raig de llimona, i deixant reposar uns 10 minuts.


Passats els 10 minuts, barregem la buttercream amb la llet i la pasta de vainilla Bourbon i reservem.


Llavors tamisem la farina, amb el llevat i el bicarbonat i també reservem.


Afegim la farina i la buttercream, a tongades, a la massa, baten el just perquè tot s'incorpori.


I ja tenim la massa de la base llesta.


Repartim entre els paperets, i enforment, a 170 grus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durants uns 15 minuts, o fins que veieu que, en tocar-los, la massa no queda enfonsada.



Deixem refredar els cupcakes damunt una reixeta.


Un cop freds els buidem....


i els farcim de toffee o dolç de llet.



 Els tornem a tapar...


...i els hi fem el barret, amb l'ajuda d'una mànega pastissera amb boca arrissada. Per preparar la crema de formatge, hem de barrejar el sucre llustre i el formatge, primer a velocitat baixa, i després mitjana, durant uns minuts, fins aconseguir una crema ben consistent, a la que, abans de les darreres batudes, incorporarem la pasta de vainilla.


Decorem amb una mica més de toffee o dolç de llet...


...i coronem amb un bombó amb cor de toffee.



Aquest tipus de bombó, són genials per aquests dolços...mireu quin interior més deliciós que tenen!!!


I ja estan enllestits!


Jo els vaig presentar en una caixa molt mona que em vaig agenciar, l'altre dia, al Barcelona Degusta...



Ja veieu que queden molt vistos...i si els tasteu...comprovareu que són una mossegada ben dolça i deliciosa!!!


Que vagi de gust!!!

2 comentaris: