dimarts, 12 de gener del 2016

BUTTERSCOTCH COOKIES

De tant en tant, a casa, toca omplir la capsa de galetes, una capsa de llauna, antiga, reciclada, que vaig heretar de la meva àvia Rosita. És un dels records més preuats que tinc d'ella. La guardava al calaix del pa, i sempre la feia servir per emmagatzemar un parell de teules de xocolata. Tinc la imatge de ma àvia obrint el calaix, traient la barra, senyant-la amb el ganivet, tallant un bon tros de pa, i tot seguit, obrint la caixa per oferir-nos una presa de xocolata per acompanyar la llesca que ja teníem a la mà!!! La trobo a faltar molt a la meva iaia Rosita, i us haig de dir que la dèria per la cuina em ve una mica per ella, que cada diumenge feia dinar per tota la família, i em deixava que l'ajudés en algunes de les elaboracions que preparava!!! Ma àvia era una lluitadora, va començar a treballar als 7 anys, i per això no sabia gaire de lletra com deia ella, però era molt i molt llesta, treballadora, emprenedora, pràctica i vital!!! I estic segura que, de continuar entre nosaltres, seria una fantàstica i activa col.laboradora d'Ensucrat!!! Aquestes galetes iaia, van una mica per tu!!! A veure què us semblen!!!


INGREDIENTS (per uns 25 cookies)
225 grams de mantega
150 grams de sucre moreno 
2 ous
1 culleradeta de pasta de vainilla Bourbon
300 grams de farina
1/4 de culleradeta de llevat químic tipus Royal
un paquet de gotes de butterscotch

Aquestes són les gotes de butterscotch que he fet servir...una mena
de gotes de toffee, que vaig comprar a Barcelona, en una botiga
de productes americans.
PREPARACIÓ
Barregem bé la mantega i el sucre, amb l'accessori pala de la KA.


Quan hàgim obtingut una crema, afegim els ous i la vainilla, i continuem barrejant.



En acabat, incorporem la farina, juntament amb el llevat, i barregem el just perquè tot quedi integrat.


Només queda abocar-hi una bossa de les gotes de butterscotch -una mena de toffee-, i repartir-les bé.



Formeu les galetes, agafant porcions de massa i aplanant-la. Per aconseguir que totes tinguin més o menys la mateixa mida, podeu ajudar-vos d'una cullera de gelat.



Enforneu, a 180 graus, en opció rebosteria (escalfor a dalt, a baix i ventilador), durants uns 14-15 minuts, o fins que estiguin dauradetes.


Un cop cuites, deixeu refredar damunt una reixa...


...i, un cop fredes...ja les podeu desar a la capsa...veureu que, en tornar-la a obrir, n'hauran desaparegut unes quantes!!!



Que vagi de gust!

2 comentaris:

  1. Unas muy buenas y crujientes galletas guapa.En casa nos encantan.Bsssss

    ResponElimina
  2. No he tastat mai el butterscotch però si dius que s'assembla al toffee, aquestes galetes són de pecat dels grossos! Petons.

    ResponElimina